افزایش محبوبیت پلتفرم‌های چینی در اپ استور و گوگل پلی با نزدیک‌شدن به زمان ممنوعیت تیک تاک

هامونیه

با نزدیک‌شدن به زمان ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده، دیگر پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی چینی در اپ استور محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. از جمله این اپ‌ها می‌توان به RedNote یا Xiaohongshu اشاره کرد که درست مانند تیک تاک است و رقیب اینستاگرام محسوب می‌شود.

RedNote که مانند تیک‌تاک یک شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه است و می‌تواند با اینستاگرام رقابت کند، درحال‌حاضر رتبه یک دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی رایگان اپ استور را در دست گرفته است. در گوگل پلی نیز رتبه آن ۴۳ است. همچنین بسیاری از کاربران تیک‌تاک شروع به ارسال پست‌هایی کرده‌اند که تجربیات خود از این برنامه چینی را شرح می‌دهند.

📌 حتما بخوانید: اپل قابلیت‌های iCloud برای مدیریت جلسات و مهمانی‌ها را ارتقا می‌دهد

درهمین‌حال، برخی از کاربران RedNote نیز با انتشار پست‌های جدیدی استقبال خود از سازندگان تیک‌تاک را اعلام کرده‌اند.

شباهت زیاد RedNote با تیک تاک

RedNote بسیار شبیه به تیک‌تاک است و در آن نیز ویدیوهای کوتاهی براساس علایق شما نمایش داده می‌شود و می‌توان با حرکت عمودی انگشت در آنها کاوش کرد. بخش زیادی از رابط کاربری آن به زبان چینی است، بنابراین برای کاربران جهانی تجربه آن کاملاً گیج‌کننده است. هرچند تغییر زبان آن به انگلیسی مشکل است، اما ویدیوهایی در تیک تاک وجود دارد که نحوه انجام این کار را توضیح می‌دهند.

📌 حتما بخوانید: زن فرانسوی فریب برد پیت جعلی را خورد؛ کلاهبرداری ۸۵۰ هزار دلاری با هوش مصنوعی

در حالی که RedNote اکنون به واسطه ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک محبوب شده است، اما این پلتفرم از سال‌ها قبل در چین محبوب بوده است. CNBC در گزارش خود می‌گوید که این اپلیکیشن با حدود ۳۰۰ میلیون کاربر خود از بیش از یک دهه قبل در حال رقابت با Douyin (نام نسخه انحصاری تیک‌تاک برای چین) و غول تجارت الکترونیک این کشور، علی‌بابا بوده است.

📌 حتما بخوانید: گلکسی S25 اسلیم احتمالاً فقط در ۳۹ کشور عرضه خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

سایر خبرها