خبرگزاری هامونیه
متا، اسنپچت و تیکتاک با هم همکاری میکنند تا در طرحی به نام Thrive محتواهای مضر درباره خودکشی و خودآزاری را در پلتفرمهایشان تشخیص دهند. عملکرد این برنامه به این صورت است که اگر متا چنین محتواهای مضری در پلتفرمهای خود شناسایی کرد، سیگنالی به دیگر شرکتها میفرستد تا وجود این محتوا را در اپلیکیشنهایشان بررسی کنند.
براساس اعلام متا، «ائتلاف سلامت روان» برای ایجاد برنامه Thrive به شرکتهای فناوری اجازه میدهد سیگنالهایی درباره تشخیص محتوای خودکشی یا خودآزاری به دیگر پلتفرمها بفرستند تا از انتشار آنها در پلتفرمهای مختلف جلوگیری شود. متا دراینباره میگوید:
«مانند بسیاری از انواع مختلف محتوای مشکلساز، محتوای خودکشی و خودآزاری به هیچ پلتفرمی محدود نیست… به همین دلیل با ائتلاف سلامت روان تلاش کردیم Thrive به وجود بیاید. این برنامه برای بهاشتراکگذاشتن سیگنالهای مربوط به نقض [قوانین درباره] محتوای خودکشی و خودآزاری است.»