سازنده Genshin Impact به‌دلیل فریب کاربران و نقض حریم خصوصی کودکان جریمه شد

هامونیه

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اعلام کرد شرکت «Cognosphere»، توسعه‌دهنده بازی Genshin Impact، با پرداخت جریمه ۲۰ میلیون دلاری و اعمال محدودیت‌های جدید بر فروش لوت‌باکس‌ها و مدیریت داده‌های شخصی کودکان موافقت کرده است.

📌 حتما بخوانید: نیمی از کارفرمایان جهان تا ۲۰۳۰ نیروی کار خود را به دلیل هوش مصنوعی کاهش می‌دهند

براساس گزارش «TheVerge»، کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرده این شرکت به‌طور فعال لوت‌باکس‌های بازی خود را برای کودکان بازاریابی و درباره شانس برنده‌ شدن جوایز بازیکنان را گمراه کرده است.

اتهامات وارده به سازنده Genshin Impact

طبق ادعای کمیسیون تجارت فدرال، Cognosphere همچنین کودکان و کاربران را درباره هزینه واقعی تراکنش‌های درون بازی فریب داده است. این شرکت با وادارکردن بازیکنان به خرید پول مجازی که شامل چندین مرحله تبادل ارزی بوده، باعث شده بازیکنان صدها دلار برای جوایزی هزینه کنند که شانس بسیار کمی برای بردن آنها داشتند.

📌 حتما بخوانید: آهنگ گروه بیتلز که با هوش مصنوعی احیا شده بود، برنده جایزه گرمی شد
Genshin Impact

«ساموئل لوین»، مدیر دفتر حمایت از مصرف‌کنندگان، اشاره کرده لوت‌باکس‌ها سال‌هاست نوعی قمار قانونی شناخته می‌شوند. استفاده از این روش‌ها نه‌فقط اعتماد بازیکنان را خدشه‌دار کرده، بلکه هزینه‌های غیرمنتظره‌ای به آنها تحمیل کرده است.

نقض حریم خصوصی کودکان

این شکایت را که وزارت دادگستری آمریکا مطرح کرده است، Cognosphere را به بازاریابی هدفمند کودکان از طریق پست‌های شبکه‌های اجتماعی و بنرهای درون بازی متهم می‌کند. این شرکت اطلاعات شخصی کودکان را بدون رضایت والدین جمع‌آوری کرده که نقض قوانین حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) به شمار می‌رود. براساس این توافق، Cognosphere موظف است تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده از کودکان زیر ۱۳ سال را که والدین آنها رضایت نداده‌اند، حذف کند.

📌 حتما بخوانید: چگونه تماس‌های خط همراه اول را دایورت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

سایر خبرها