سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) در حال آغاز تحقیقات جدیدی در مورد «وضعیت بازار استراتژیک» (SMS) اکوسیستم موبایل اپل و گوگل است.
براساس گزارش تککرانچ، این تحقیقات بخشی از قانون جدید «بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرفکننده» (DMCC) است که سال گذشته تصویب شد و از ژانویه به مرحله اجرا رسید. با وجود این قانون CMA اختیارات جدیدی خواهد داشت که با آنها میتواند شرکتها را در صورتی که بیش از اندازه به بازار تسلط دارند، بهعنوان دارای وضعیت استراتژیک بازار معرفی کند و برای بهبود رقابت رویکردهایی را پیشنهاد کند.
تحقیق جدید روی اپل و گوگل

CMA هفته گذشته اولین تحقیقات SMS خود را اعلام کرد در آن زمان سهم بازار موتور جستجوی گوگل که طبق گزارشات حدود ۹۰ درصد است را زیر ذرهبین قرار داد. در آن زمان گفته شد که دومین مورد در ژانویه شروع میشود و اکنون میدانیم که طی آن وضعیت بازار استراتژیک اکوسیستمهای موبایل اپل و گوگل قرار است بررسی شوند.